
I foråret 2010 klippede Connie Pilgaard Nielsen sit dankort over, tog en guitar på ryggen og drog alene ud i verden. Målet var USA og Canada, og planen var at (over)leve på gaden som hjemløs gademusiker. Musikken skulle være ledetråden og levevej. Det lykkedes at tilbagelægge 17.000 km, kun hjulpet frem af de mønter folk smed i hatten – når Connie i al slags vejr sang sin sjæl ud over asfalten.
Denne rejse har affødt sange om livet på kanten og sange om frihed, om skæbner Connie mødte på sin vej og om ukendte sider af hende selv, hun ikke kendte i forvejen.
Disse sange og historier er nu samlet i foredragskoncerten ”On the Road”. Publikum bliver taget med på rejsen og skal opleve sange og personlige historier fra en barsk og vidunderlig verden fra Nashvilles narko-underverden til Ku Klux Klan.